MotoChina - Diskuzní fórum

Diskuzní fórum o motorkách, čtyřkolkách propjeno s webem levnemoto.com

reagovat

nastavení karburátoru

honza
2009-01-20 01:23:44
Mne sa to trochu pridusí zakaždým, keď idem dole kopcom bez plynu so zaradenou napríklad dvojkou a už je rovinka a jemne pridám, vždy najskôr v prvých sekundách klesnú otáčky skoro úplne ako keď to ide skapať a potom to už krásne sa rozbehne.
V nedeľu som išiel do strmého kopčiska na trojke na maximálny plyn a išlo to ako traktor proste paráda.

george
2009-01-20 01:24:21
dravím.
Tak som dnes konečne zhodil celú zadkú kapotu a sedlo, idem robiť nejaké maličké úpravy.
Najskôr som vybral tú vec s ihlou... Ihlu som mal presne na strednom teda treťom záreze. Chcel som dať trošku chudobnejšiu zmes, tak som ju dal o jeden zárez na ihle hore - teda znamená že ihla bude viacej zasunutá vo vnútri v tej dierke. Teraz dúfam že pôjde chudobnejšia zmes ak tomu dobre chápem. Najskôr som myslel že keď ju dám na najspodnejší zárez že pôjde zmes chudobnejšia, ale tým pádom bude ihla viac "dvihnutá", takže som ju dal o jeden zárez hore.
Pri nasadzovaní naspať mi po zašrobovaní toho vrchu išiel stále plyn ako keby bolo pretrhnuté lanko. Potom sú v tom valčeku v ktorom je ihla 2 také zárezy /cez jeden sa dáva dole lanko/ a v tele karburátora sú dva výčnelky. Jeden väčší jeden menší. Dal som to do tých zárezov aby to zapadlo tak hlbšie, a vypadá to že už plyn má odpor, teda by to malo byť O.K. Dúfam že tie zárezy nemali byť nastavené na sanie vzduchu a na odchod zmesi do válca, lebo som ju ešte neštartoval...
Ešte som zhodil vzduchový filter, ktorý idem vyčistiť. Je to vlastne airbox s dvoma asi 0,5 centimetrovlými plátkami špongie, to je celý vzduchový filter...

Ďalej chcem ešte vymeniť benzínovú hadičku, hadičku odvetrávania kľukovky, pozrieť na zadnú žiarovku lebo mám asi jedno vlákno vypálené a ďalšie drobnosti. Ihlu možno ešte budem upravovať viackrát...

11188
2009-01-20 01:24:42
dal si to dobre.. jeden zarez sluzi na to aby sa to v karburatore neotacalo a druhy nieje zarez ale je to srobek ktorym dvihas otacky.. tym ze ho zakrucas tak dvihas cele to šupatko..

dolph
2009-01-20 01:25:06
Díky za vysvetlenie, vlastne to bude ten voľnobežný šrób coco

Dnes ešte idem vymeniť hadičku na odvetranie kľukovky, lebo tá pôvodná bola normálne prasknutá ako keby ju niekto nožom prerezal pozdĺž, ak takú nezoženiem, už som zo starej tie praskliny odrezal a skrátil ju, takže uvidím.
Takto vyzerá teraz moja štvorkolka v garáži.
Trochu sa aj teším na nastavovanie karburátora /nikdy som nič podobné vživote nerobil, takže v týchto veciach som panic ssmile4 icon ssmile4 ))))/, dám si do garáže ventilátor aby mi fúkal na motor keďže to budem nastavovať na neutráli po zahriatí a štvorkolka nemá prídavný ventilátor, aby som ju nepridrel ssmile4 icon ssmile4 ))))))

fogl
2009-01-20 01:25:26
Takže včera som to iba v garáži skúsil preštartovať a trochu zohriať iba také polorozobraté.

V karburátore mám ihlu posunutú nadol o jednu drážku, teda je na druhej drážke od vrchu z piatich.
Ledva to chytilo, potom bol dym viacmenej biely, na sytič si to išlo bez plynu dobre, hladko, ale pridlho...
Proste motor bol už horúci a na sytiči si to stále ešte išlo bez plynu v pohode, pričom teplý motor by mal na sytiči okamžite skapať.
Keď som vypol sytič, pokračovalo to v chode, ale akonáhle som sa dotkol plynu, zdochlo to. Potom to už nešlo riadne naštartovať.
Pozrel som sa na sviečku, a už nebola čierna mokrá, ale na čiernu farbu /nešla úplne dobre očistiť predtým/ sa robil ako keby šedý povlak. Usúdil som, aj podľa toho že to išlo na sytiči teplé, že je chudobná zmes /i keď na sytiči to vzduch nenasáva, takže neviem./
Keď to ale išlo bez plynu, chod bol celkom plynulý a ani mi to pri zohrievaní nestrieľalo do výfuku.
Akonáhle som ale pridal, aj po milimetri plynulo, zdochlo to s:( icon s:( s:( icon s:(
Rozmýšľam že dám ihlu na strednú drážku /možno by to chcelo ju naopak ešte o jednu drážku dvihnúť hore/ tak ako bola predtým a skúsim to došteľovať iba vzdušníkom /pridať viac vzduchu/ + nastaviť voľnobežné otáčky.
Chce to asi viacej sa s tým pohrať a hlavne nenaštartovať to iba na 10 min. v garáži, ale aspoň pol hodiny sa voziť...

danak
2009-01-20 01:25:49
Přesně jak říkáš. Prvně musí být motor pořádně zahřátý. V týhle zimě ho nastartuj a nechej nějaký čas na volnoběh bez zatížení. Pak vyjet a jak říkáš pojezdit tak, aby se zahřál na provozní teplotu.
Nejdříve sešteluj jehlu. Začíná se ale od situace, kdy je jehla co nejvíce zdvižená, tj. závlačka na dolní drážce (směs je nejbohatší). Pak teprve snižovat jehlu dolů, posunutím závlačky směrem na horní drážky. Upozorňuji, že hlavní tryska nemá vliv na startování, má význam pouze při plně otevřeném plynu.
Vzdušník se šteluje tak, že si na zahřátém motoru nastavíš vyšší volnoběžné otáčky, šroubek vzdušníku zašroubuješ do polohy, kdy motor skoro zdechne. Pak pomalu vyšroubováváš po 1/4otáčkách. Vždy nech motor tak 10sek aby si na novou polohu vzdušníku zvyknul, nekroutit s tím zbrkle. Motor by měl opět zvedat otáčky. Kroutit až do polohy kdy má motor nejvyšší otáčky. To by měla být ideální směs benzínu a vzduchu. Motor musí chodit krásně za plynem a vracet se zpátky do volnoběžných otáček. Pak směs trochu obohatit, což je pro motor příjemnější než směs chudší. Důležitý je vše dělat na zahřátém motoru, na studeném je to blbost.

danok
2009-01-20 01:26:15
Zdravím.
Tak som to dal konečne dokopy.
Ihlu som dal na druhý zárez z 5-tich odspodu, takže je trochu vyššie ako keď bola v strede. Skúšal som to ladiť vzdušníkom, ale akosi to nereagovalo a bolo to skôr horšie. Dal som ju na zárez presne dostredu, ako bola originál. Vzdušník bol originálne natočený 1,5 otáčky od zašrobovania. Pridával som po pol otáčke a chodil sa previezť. Teraz ho mám na 2,5 otáčky od zatiahnutia.
Dúfam že to dobre chápem že povoľovaním pridávam vzduch ?
Sviečka je stále čierna. Bavíme sa teda o tom vrchnom dzindziku na sviečke + ten vrchný okraj + prve dva závity na sviečke - toto je stále čierne nech robím čokoľvek.
Bojím sa stále povoľovať vzdušník, až náhodou nevyšrobujem ten šrób úplne a nestratím ho niekde.
Je normálne že pri povoľovaní vzdušníka sa mi objavila na ňom kvapka benzínu ?? Zdá sa mi že to teda bolo z neho.
Ako teda doladiť ten vzduch?
Chcem sa ešte opýtať, či je vôbec možné na originálnej čínskej sviečke a fajke vlastne dosiahnuť aby bolá sviečka iná ako čierna?
Musím ale povedať že chod štvorkolky za studena aj za tepla je o dosť lepší ako predtým, takže som to predsa len trochu poladil...
ps: tá sviečka je iba čierna ale suchá, nie je mokrá.
Díky, skúšať to budem priebežne ako sa budem voziť, už som si vyrobil zo zváračskej elektródy šrobovák a dostanem sa tam krásne aj keď už je zložená...

doktor
2009-01-20 01:26:51
Odkrůcaním, čili vytáčením šroubu vzdušníku přidáváš vzduch. Princip je stejný jako na hlavní jehle. Vzdušník je vlastně taky taková jehla, která je kónická, takže když ji vyšroubuješ, tak vzduch přidáváš, když ji zašroubuješ, tak ucpáváš díru a vzduch ubíráš.
K té svíčce:teoreticky pokud vše funguje tak jak má, tak i na čínské svíčce je možné naladit optimální směs. Ale u číňanů člověk nikdy neví. Takže doporučuji koupit pořádnou svíčku, třeba NGK, nebo Denso. Nestojí to tolik. Já když jsem měl ještě na Shinerayovi čínskou svíčku, tak to houby jelo, tzn. špatně zapalovala(směs nevyhořela asi pořádně, takže svíčka byla černá, směs bohatá, motor se dusil), když jsem tam dal NGK, tak to bylo 100a1. Takže vyměn svíčku a určitě se to pak zlepší.

  reagovat